Inbrott!

Igår natt väcktes jag av att min mobil ringde klockan 00.45, fattade inte riktigt vem det kunde vara och hann inte upp innan dom la på. Men så ringde dom igen och då började man ju fundera på vad dom ville, jag tog mig i alla fall upp och lyckades svara på det anonyma samtalet. Det visade sig att det var polisen?! Shit tänkte jag då och fattade ingenting, trodde att det hänt en bilolycka eller något. Men nej, polisen på andra sidan luren frågade om jag var ägare till en grön volvo? Ja, svarade jag en aning orolig. Då talar polisen så snällt om för mig att det är någon som har brutit sig in i min bil och att dom har skickat en polisbil och undrade om jag hade möjlighet att gå ut och möta denna?

Sagt och gjort så klädde vi snabbt på oss och gick ut på parkeringen, där stod polisen och mannen som ringt polisen angående inbrottet. Fönstret på förarsidan var total krossat och bilen var en enda stor röra. Efter att ha kollat in i bilen och konstaterat att det enda som blev stulet var en batteridriven radio värd 50:- tog polisen mina uppgifter och beklagade att det hänt. Vi fick sen stå ute i drygt 45 minuter och städa upp glas och försöka täcka för fönstret. Vi var inte tillbaka i sängen förren närmare 2-tiden och var då lagomt förbannad och hade svårt att sova.

Känner mig lagomt förbannad på den/de idioter som tyckte att det var nödvändigt att krossa våran ruta. Samtidigt så är jag tacksam att vi inte hade något av värde i bilen. Men nu står vi med en trasig ruta och ingen försäkring, vi har bara trafikförsäkring på bilen då den är 30 år gammal och vi inte har haft någon stereo eller nåt. Nu önskar jag dock att vi haft en då det kommer att kosta en hel del att fixa rutan, men vi har inte direkt något val, det måste fixas.

Dagen har således varit kass och jag har hur mycket som helst att göra men ingen motivation eller koncentration. Jag väntar just nu på att Lars ska ringa (har visserligen väntat sedan typ 10.30) och säga om och när han har tid att följa med oss på skroten. Claire håller just nu på att städa ur bilen, det är miljoners småbitar av glas över hela bilen. Stackarn har hållit på i över en timma för att få bort alltihopa, hon är en ängel.

Nu börjar hon närma sig slutet på städningen och jag ska gå och plocka undan lite och sen göra en kopp kaffe till min hårt arbetande älskling.

Kommentarer
Postat av: cicci

men guuuud att folk ens orkar :S

2009-09-24 @ 18:48:52
URL: http://ciccimodel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0