Nu händer det nåt

Nu har vi äntligen fått reda på när Lars har tid att hjälpa oss med bilen och det blir redan imorgon bitti. Så det känns super! Dessutom så har dom tid på Ersboda imorgon att sätta in glaset. Så om inget oväntat händer så har vi förhoppningsvis bilen innan helgen. Vilket betyder att vi inte behöver oroa oss för att inte ha någon bil när Claires pappa kommer och hälsar på nästa helg!

Idag blev den en tidig start för mig, i och med att vi inte har någon bil så fick jag ta bussen till skolan klockan åtta imorse. Fick sen vänta drygt 40 minuter på att lektionen skulle börja. När den väl började så visade det sig att det var bara jag där, det verkar vara ett tema för mina lektioner den här terminen! Men man ska väl inte klaga, redovisningen gick i alla fall bra och jag fick VG på mina två inlämningsuppgifter. Nu ska jag försöka få ett MVG på nästa uppgift.

Var hemma redan klockan 10 vilket var skönt. Men dessvärre så hade hunden varit sjuk på morgonen så jag fick springa ner i tvättstugan och tvätta hennes säng. Sen satte jag mig med huvudet i Finansiering och Kalkylerings boken i nästan 2 timmar. Har nu bara 3 kapitel kvar att läsa innan provet v.43, har även några uppgifter att lösa men det ska nog gå bra!

Sen blev det en promenad med hunden ner till fotbollsfälten på Nydala. Vi tränade lite sitt, ligg och stanna en stund och det går bara bättre och bättre även om hon ibland får psykbryt! Sen lekte vi med bollen en stund och efter det så tränade vi lite trick. Det är superlätt att lära henne nya trick så vi ska försöka lära henne så mycket som möjligt. Just nu så kan hon "Sitt fint", "High five", "Tass" och "Rulla runt", vi har också lärt henne att spela "Hungry Hungry Hippo" då hon sitter vid ena sidan av bordet och vi den andra och sen skjuter vi godis över bordet och hon fångar dom i luften. Kanske inte det gulligaste tricket, men det är kul!

Nu ska jag snart hoppa in i duschen och sen tror jag att jag ska sätta mig och se på tv en stund. Ikväll blir det att se på Idol, har missat det tisdag och onsdag men ikväll har jag tänkt se det i alla fall. Sen blir det nog att se på Criminal Minds eller kanske en film.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0