Ont i foten!

Igår var det informationsmöte på Östra om Studiecentrum, det är så förbannat tråkigt att behöva lyssna till samma sak varenda termin. Men nu är det i alla fall bara två terminer kvar av skolan, grymt skönt! Skolan har inte riktigt börjat än, har första lektionerna imorrn. Dock har dom gjort det väldigt konstigt i år, vilket gjort att jag egentligen behöver vara på fyra ställen samtidigt! Det går ju självklart inte, så på första tillfället får jag välja ett ämne att gå till, sen på andra tillfället har jag bara ett ämne och sen på det trejde tillfället som är tillför dom som läser mer än två ämnen och inte kan gå på det första tillfället, där ska jag klämma in tre ämnen! Det ska bli mer eller mindre intressant att se hur jag lyckas!

Efter mötet på skolan så åkte vi i alla fall ner på stan och fikade på Wayne's. En aning besviken på min frappe, men man kan väl inte få allt här i världen. Efter vi fikat for vi hem och tog med oss hunden på en promenad längs Nydalasjön, hon skötte sig bra och det går bara bättre och bättre vilket känns skönt. På hemvägen stannade vi på Ica och köpte skinka och sen fortsatte vi hemåt. Typ 4 minuter från huset så var det någon jävel som rykte undan marken för mig! Och jag föll som en fura och gjorde så klart illa foten! Kunde knappt gå på den men lyckades på något vänster ändå ta mig hem, tur att det inte var så långt!

La foten i högläge och kylde ner den med frusna ärtor! Kändes väl inte allt för bra och jag övervägde att åka in till sjukhuset. Men bestämde mig för att äta lite först och vila foten för att se hur det gick. Efter ett par timmar började den pulserande smärtan att avta och jag tyckte att det var onödigt att fara in till sjukhuset.

Så nu sitter jag här med en svullen fot som är rätt så öm och som det inte är någon höjdare att gå på! Stackars Claire får nu ta hand om alla hundpromenader för ett par dagar så att min fot får vila sig. Dock blir det väl inte allt för mycket vila imorrn då jag måste springa runt på skolan i två timmar, suck. Men när jag kommer hem så får jag väl passa på att vila den istället!

Idag är det tvättstuga, ska försöka mig på att hjälpa till lite. Men vi får väl se hur bra det går att gå i trappor, förhoppningsvis gör det inte allt för ont. Ska försöka att inte överanstränga foten också så att det läker fortare, vill gärna kunna gå hyfsat till nästa vecka då det är andra mötet på hundkursen och hunden lär bli mer än galen!

Ikväll ska jag försöka ta mig till Camilla och fika också, hon fyller 23 år imorrn och har bjudit över oss på fika. Dock får vi se hur ont min fot gör och hur mycket vi har att göra är hemma. Imorrn ska vi även till mormor och fika, hon fyller 67.

Så onsdag känns som en jobbig dag, men det ska bli skönt att komma igång med skolan ordentligt. Bara drygt nu när skolan som börjat men man har ingen aning om vad man ska göra eller vilka böcker man behöver. Så snart det kommer igång så känns det väl lite bättre och man får en del att göra. Känns dock en aning tungt med Samhällkunskap B, Historia B, Information och Layout, Finansiering och Kalkylering och Svenska C. Man kan ju undra vad jag tänkte med när jag skickade in ansökan!

Nu är det i alla fall dags att försöka linka ner i tvättstugan och ta hand om tvätten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0