Plugg och åter plugg!

Har inte haft mycket tid över den här veckan för att blogga, men nu har jag fått lite tid över så jag tänkte passa på!

I tisdags var vi på hundkurs och jag känner att jag blir bara mer och mer irriterade på människorna som håller kursen. Eller ja, egentligen bara en av dom! Vi tränade inkallning, sitt och stanna och ligg och stanna. Saker som vi har tränat på sedan Cassie var typ 8 veckor. Så jag vet att hon kan det riktigt bra och det visade sig ganska tydligt att hon kunde det och vi fick mycket beröm.

När vi gjorde inkallningsövningar så jobbade vi i par. Så någon annan tog hunden och gick iväg en bit, sen ropade man och då skulle personen som gått iväg vända sig om och springa tillbaka. Detta gick naturligtvis super, dock tyckte jag synd om den stackars personen som fick springa med Cassie då hon springer snabbt som blixten! Sen så sa tränaren att vi skulle göra inkallning genom att man sa åt hunden att sitta och stanna och sen skulle man gå iväg en bit och ropa på hunden. Men när jag skulle göra det med Cassie så kommer tränaren fram till mig och säger att min hund är för ung för att göra det och att det kommer att bli för svårt för henne att förstå vad stanna verkligen betyder. Då kände jag att jag blev riktigt irriterad då hon absolut inte har några problem med det! Men jag höll god min och gjorde som hon sa.

Men sen visade det sig att en annan hund, som är lika gammal som Cassie fick göra den övningen? Så hur kommer det sig att våran hund är för ung? Blir bara så irriterad! Vi har nu varit på tre kurstillfällen och vi har inte lärt oss nåt! Så det känns verkligen som att vi spenderat pengarna väl, suck!

I övrigt så flyter allt på, har mycket att göra i skolan. Vilket är drygt men samtidigt så är det rätt skönt att ha något att göra. Jag har hunnit göra bort en hel del uppgifter och nu har jag egentligen bara en uppgift kvar som ska skrivas färdigt och där är det bara analysen som är kvar. Men så fort ett arbete är avslutat så på börjas ett annat. Det är verkligen non stop!

Men nu har jag bestämt mig för att jag har pluggat rätt så mycket idag, så nu ska jag ta med mig hunden ner till ängarna vid Nydalasjön och leka lite. Sen när jag kommer tillbaka så ska jag göra några uppgifter till Finansieringen och Kalkyleringen och sen ska jag ta mig i kragen och städa här hemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0