Vinnie is back!

Som rubriken lyder så är våran volvo fixad nu! Lars kom förbi i fredags förmiddag och vi skulle fara på skroten för att leta efter en ruta. När Lars väl kom hit så visade det sig att han trodde att det var framrutan som var trasig på bilen och när han såg att det bara var sidorutan så erbjöd han sig att fara på skroten själv och sen även montera rutan på bilen, bonus! Så istället för att åka med Lars på skroten så bjöd vi honom på kaffe och gjorde upp om att fara till Djäkneboda med bilen på lördag.

Efter Lars farit så försökte jag göra bort en del skolarbete. Lyckades i alla fall skriva färdigt en av mina artiklar och göra lite andra små saker. Sen så ringde mamma och sa att hon tänkte komma och hämta hunden?! Bonus att få en hundfri helg bara så där! Sen så tog hon även med sig volvon till Djäkneboda och lämnade sin bil till oss! Så vi fick vara lite hundlediga och fick bilen fixad, helt perfekt!

Vi tog det ändå lugnt på fredagen då vi var supertrötta så vi satt hemma och såg på The League och sen gick vi och la oss. Vi passade på att ha en sovmorgon på lördagen och vi åt frukost i sängen medan vi tittade på säson 1 av Grey's Anatomy. Vid 12-tiden så ringde mamma och undrade om vi kunde hämta hunden då hon kände av allergin ordentligt, så vi bestämde att vi skulle komma och hämta henne efter att vi varit och handlat.

Vi var en sväng på Rusta där vi bland annat köpte en julklapp! Men sen blev det även lite hundgodis och några lampbollar eller vad man nu ska kalla dom! Sen köpte vi faktiskt julklappspapper också, det gäller att vara ute i god tid! Efter Rusta blev det en tur på bolaget där vi köpte en flaska whiskey till Lars som tack för att han fixat våran bil. Sen in på coop där vi köpte fläskfilé och cola, köpte även blommor till mamma och sen åkte vi ut till Djäkneboda.

Det var en aning annorlunda att köra mammas bil! Efter att ha kört volvo i 6 månader för att sen sätta sig i en liten pluttig ford var som att köra gocart! Sen hjälper det knappast att mammas bil lever om mer än våran, men den går bra ändå! Rätt så kul var det att kunna spela musik på riktigt hög volym också!

Väl framme hos Lars bjöds vi på nybakad banankaka, mums! Satt och surrade ett tag och klockan tickade på och plötsligt så var det rätt sent så vi bestämde oss för att fara hem. Väl hemma så lagade vi mat, fläskfilé mums! Medan vi åt så försökte vi planera vad vi ska göra för mat när Claires pappa kommer och hälsar på. Inte för att dom ska bo hos oss, men vi hade väl tänkt bjuda över dom på middag en dag! Jag tror att vi kom fram till vad vi ska göra, men det är ett par dagar kvar så vi kanske hinner ändra oss?

På söndag blev det ytterligare en liten shopping runda, vi åkta på Rusta igen där vi den här gången köpte en ny matskål till Cassie. Den vi köpte tidigare börjar bli lite liten så det blev en storlek större, skålen kostade bara 15 kronor så det var bra! Sen köpte vi även två små röda badrumsmattor för 10 kr st! Och jag köpte mig ett par mysiga tofflor att ha hemma nu när det börjar bli kallt! Sen så köpte vi även en ny radio att ha i bilen eftersom våran blev stulen, suck! Den här är något bättre än den gamla men inte speciellt mycket dyrare så det kändes som ett bra köp.

Sen åkte vi vidare till ÖB där vi köpte batterier och en ficklampa köpte även billigt tvättmedel för bara 10 kronor. Sen så körde vi en sväng runt stan för att visa Claire hur hon ska köra när hon ska hämta sin pappa på hotellet och hur hon ska ta sig till gammlia från oss. När det väl var gjort så for vi hem och såg på Grey's.

Sen tog jag mig en promenad med hunden till gammlia där Claire hämtade upp oss. Jag skulle egentligen gå hela vägen ner på stan. Men när vi kom till Berghem så var hunden sjuk och spydde, så det kändes inte som någon bra idé att fortsätta ner på stan. Hunden verkar dock må bra idag även om hon är lite tröttare än vanligt, men vi ska hålla ett öga på henne.

Idag har det hittills blivit pluggande för hela slanten. Har hunnit med att skriva klart mitt sportreferat till svenskan, påbörjat mitt arbete i historia, lämnat in några uppgifter till Information och Layout och nu ska jag egentligen försöka skriva mitt tal till svenskan, men det känns trögt och jag kommer inte riktigt någon vart! Jag har i alla fall bestämt mig för vad talet ska handla om vilket bör anses som en bra början! Men jag borde lägga på ett kol då jag ska hålla talet på fredag! Så för min egen skull är det bäst att jag slutar blogga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0