Efterlängtade helg!

Äntligen är det fredag, efter en vecka som verkar ha pågått i en evighet är det nu helg. En mycket efterlängtad helg då veckan har varit minst lika lång som en månad. Trots att det nu är helg och allt jag vill göra är att sätta mig i soffan och se på film och göra ingenting så är det en hel del som står på schemat idag. Jag började morgonen med att städa lägenheten, kanske inte det roligaste att göra direkt man kliver upp, men då är det bort gjort i alla fall!

Efter att ha städat blev det en dusch och sen ner i tvättstugan för att starta dom första maskinerna. Nu är det snart dags att gå ner i tvättstugan och hänga upp tvätten. Sen i eftermiddag blir det att fara på Maxi och storhandla. Men först måste vi låna mammas bil då våran inte fungerar.

Igår var det en händelserik dag då vi först tog bussen till Arken Zoo för att klippa klorna på Cassie. Bussen var proppad med skolelever och det var allmänt mycket folk. Cassie tyckte att det var lite för mycket folk men hon skötte sig mycket bra. Sen var det dags att klippa klorna på henne och det var väl inte det lättaste. Först så fick dom inte på munkorgen så då fick jag gå in och hjälpa till och sen fick jag stanna där inne för att hålla henne lugn. Hon var super stressad och skakade som ett löv men hon skötte sig ändå fint och det gick bra att klippa alla klorna. Nu är dom så korta att man inte hör när hon kommer!

Efter en timma på Arken Zoo var det dags att ta bussen hem, så jobbigt att åka buss. Har helt glömt bort hur lång tid allting tar! Stannade på Ica på Mariehem för att handla lite småsaker och medan jag irrar runt i butiken ringer Mathias och säger att dom ska till hans jobb och montera hans extra ljus så dom hade tänkt bogsera våran bil dit så att den fick tina. Så vi fick skynda oss att laga mat och äta för att sedan bli bogserad till Västerslätt. Väl där fick bilen stå och tina i drygt 2 timmar, men trots det startade ändå inte bilen.

Nu verkar det som att det är något fel på bränslepumpen och förhoppningsvis kan Lars hjälpa oss med det.
Så vi fick bli bogserade tillbaka och vi var inte hemma förrän vid 22-tiden. Lagomt trötta då vi egentligen inte varit hemma något sedan 14.45. Satte oss ner i soffan och såg på två avsnitt av L Word och sen blev det sängen!

Sov inte speciellt bra så jag känner mig lite trött idag och har verkligen ingen motivation för att fara och storhandla. Men om vi ha något att äta så finns det inget val. Nu ska jag ta och ringa mamma och höra vilken tid vi kan ta bilen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0