Nu får det väl räcka

Jag brukar i vanliga fall inte klaga på att det är mycket snö, jag tycker om när det är mycket snö. Men nu tycker jag faktiskt att det får räcka med snö för ett tag. Är less på att det snöar varje dag + att det dessutom är mellan 15-20 grader kallt, usch!

Helgen har varit bra även om jag igår var på sjukt dåligt humör, men det skyller jag på skit bilen! I lördags tog vi i alla fall bussen till mamma för att uppvakta Lars. Åt tårta och bullar, sen spelade vi Band Hero med Mathias. Mamma och Lars tyckte visst inte att det lät så bra när vi spelade, men vi hade roligt i alla fall. Tog bussen hem vid 18-tiden och var inte hemma förrän strax före 20.00 då vi var på Ica och handlade på vägen hem. På kvällen såg vi Grabben i graven bredvid, tycker det är en av de bästa svenska filmerna. Sen såg vi också Whats love got to do with it, allt som allt en bra kväll.

Söndagen var dock mindre bra. Vi bestämde oss för att försöka tina upp våran bil, eller ja rättare sagt bildörrarna. Så vi tog med oss påsar med varmvatten som vi fick hålla mot bildörrarna. Vi fick upp dörrarna och bilen startade, så vi lämnde bilen att gå medan vi försökte tina resten av dörrarna och skrapa rutorna. Då tog helt plötsligt bilen och vägrade starta igen. Man kan ju inte bli annat än less, att det dessutom vägrar bli varmare ute gör inte saken bättre. Så vi får allt vackert vänta och hoppas att vädret vänder snart så vi kan ta oss en närmare titt på bilen.

Idag har jag försökt göra lite skolarbete, men det är inte det lättaste då jag i ena kursen inte kommer in på läroplattformen, den andra kursen har jag inte fått boken i än vilket gör det svårt. Så då återstår det bara datorkommunikation och information och layout. Så jag har gjort bort två dagars arbete i datorkommunikationen och nu ska jag ge mig på den sista repetitions uppgiften i information och layout.

Imorgon kommer jag förhoppningsvis in på läroplatformen, annars får jag maila läraren. Hoppas dessutom att få min bok på onsdag. Men man vet ju aldrig?

Idag fick vi en förnyelse på Cassies försäkring från Agria. I fjol betalade vi 1400 för Agria veterinärvård plus, och nu har dom visst ändrat sina försäkringar och den nya försäkringen kostar då helt plötsligt 2200, så då blev jag lite snål! Så nu har vi bytt från Agria till Folksam och nu betalar vi strax under 800 kronor per år istället. Mycket bättre pris och vi har ändå en hyffsat bra försäkring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0