Still going

Känns som att den här veckan är olidligt lång! Måste bero på att jag ständigt är en dag före, så med andra ord så tror jag att det är fredag idag. Men nu är det i alla fall inte långt kvar till helgen vilket är skönt.

Igår kväll var mamma och Lars här för att se om dom kunde hjälpa oss med bilen. Men den startar fortfarande inte, så det enda vi kan göra nu är att ta den till något ställe där det är varmt så att den får tina upp. Mamma skulle höra om Mathias kunde ta den till sitt jobb, annars blir det att fara på OKQ8.

Idag var det en tidig start då jag hade lektion 9.15, tog bussen till Östra klockan 8.48 och var framma ungefär 5 minuter innan lektionen började. Bara jag och en annan där, det verkar vara ett tema för mina lektioner. Vi gick igenom första momenten i kursen snabbt och sen blev det mest bara prat om ingenting. Tog bussen hem 10.10 och var hemma strax föra 10.30. Skönt när man inte behöver åka buss så länge.

Idag kom min bok till svenskan, så nu kan jag faktiskt sätta igång med den kursen också. Det blir bra nu när jag har kommit igång med alla mina kurser, hatar att behöva vänta när jag vet att det är arbeten som måste göras. Ska försöka göra bort en svenska uppgift idag innan det är dags att ta hunden till Arken Zoo.

Eftersom bilen fortfarande inte startar så måste vi ta bussen till Teg. Drygt eftersom vi då måste åka mer än en timma innan vi behöver vara där. Av någon anledning så tar det så förbannat lång tid att åka buss till Teg. Men fördelen är väl kanske att hunden hinner bli lite trött av all uppståndelse så förhoppningsvis så går det att klippa klorna på henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0