Tvättstuga

Sov ruskigt dåligt i natt så känner mig lite små seg, men sånt får man väl leva med. Kom på när jag vaknade vid 10-tiden att det var registering på skolan idag. Så jag klev upp och gjorde mig iordning för att åka ner på Östra och registrera mig. For vid 11-tiden och trodde inte att det skulle ta så lång tid. Men när jag kom dit så var det över 100st före mig i kö. Jag hade ingen större lust att vänta i flera timmar då dom inte är speciellt snabba. Så jag åkte hem igen och ska åka ner lite senare och se om det är mindre folk. Det är öppet till 18.00 så det är ingen brådska direkt.

Kom hem lagomt i tid för att springa ner i tvättstugan och starta alla tre maskiner. Ibland är det ganska så praktiskt att ha två tvättstugor. Även om den ena maskinen nu inte centrifugerar och man bara kan tvätta 30 grader och 40 grader så är det ändå rätt så bra. Om drygt en halvtimme ska jag ner och hänga upp allt och slänga in saker i torktumlaren.

Sen kanske jag åker tillbaka till skolan och ser om det är mindre folk. Ska fara förbi en sväng hos mamma och hämta några cd-skivor i Mathias rum också. Ska bränna några skivor tills på lördag, sen ska jag också förbi CSN och lämna in studieförsäkran så att jag får några pengar.

Kanske blir det ytterligare en sväng på Kappahl senare idag? Hittade några saker jag var sugen på att köpa igår, men jag kunde inte riktigt bestämma mig så tror att jag ska ta en till titt idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0